გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი: ხათუნა ფარულავა
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საგანი: ფიზიკა
|
კლასი: 82
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
თემა: § 4,2 ელექტროსკოპი.ელექტრობის
გამტარები და არაგამტარები. ელექტრული მუხტის მუდმივობის
კანონი
|
დრო: 45 წუთი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა პროფილი:
მოსწავლეთა
რაოდენობა კლასში- 25
სპეციალური
საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების საჭიროებები, ასეთების არსებობის შემთხვევაში - არ მყავს
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის
მიზანი:
ü
ხელსაწყოს დამზადების და მისი
გამოყენების , ექსპერიმენტის საფუძველზე დასკვნის გამოტანის უნარების განვითარება.
ü
ელექტროსკოპი, ელექტრომეტრის
აგებულების შესწავლა
ü
ელექტრობის გამტარების და არაგამტარების
განსხვავების დადგენა.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ეროვნული
სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ფიზ. VIII.7. მოსწავლეს
შეუძლია მარტივი ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე
·
ატარებს ცდებს ნივთიერების ელექტროგამტარებლობაზე
დასაკვირვებლად. აანალიზებს და გამოიტანს შესაბამის დასკვნებს
კვლ. VIII.2. მოსწავლეს
შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
·
იყენებს შესაბამის აღჭურვილობას
და ატარებს დაგეგმილ ცდას.
·
აწარმოებს დაკვირვებას.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საჭირო
წინარე ცოდნა და უნარ- ჩვევები:
ელექტრული მუხტი, ელექტრული ველი , ელექტრული ძალა.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
მასალა და რესურსები:
შტატივი, ელექტრომტრი,ებონიტის და მინის ჯოხი, ფოლგის
მასრები , პოლიეთილენის ბოთლი, პლაკატები, ბარათები,
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საორგანიზაციო
საკითხები-2 წთ
აქტივობა
№1 § 4,1 სხეულთა დამუხტვა. დამუხტული სხეულების ურთიერთქმედება.
ელექტრული ველი. --ჯგუფური-10 წთ
აქტივობის მიზანი: მასალის შემოწმება
აქტივობის აღწერა: მოსწავლე აკეთებს საშინაო დავალების
პრეზენტაციას. თანაკლასელები ადარებენ საკუთარ ამონახსნებს, აანალიზებენ შეცდომებს.
ჯგუფები წარმოადგენენ მასალას შემდეგ საკითხებზე:
ü
სხეულის, მოლეკულისა და ატომის შედგენილობა
ü
დაელექტროებული სხეულები
ü
ელექტრული ველისა და ელექტრული
ძალის შესახებ
აქტივობა
№2 საშინაო ცდა-ინდივიდუალური-
7 წთ
აქტივობის მიზანი: სხეულის დამუხტვა - განმუხტვაზე
დაკვირვება.
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს მიეცათ დავალება 97. 3
სურათის მიხედვით დაემზადებინათ ხელსაწყო . /საუკეთესო ხელსაწყოს დასახელება/
Ø
დამუხტეთ პოლიეთილენის ბოთლი
და გაუსვით მავთულის სფეროს. დააკვირდით ფურცლებს . რას ამჩნევთ? ახსენით მოვლენა.
Ø
შეეხეთ მავთულს ხელით . რა დაემართა
ფურცლებს? შეეცადეთ ახსნათ შემჩნეული მოვლენა.
Ø
ცდა ჩაატარეთ
რამდენჯერმე. გამოიტანეთ დასკვნა.
ელექტროსკოპი, ელექტრომეტრის აგებულების შედარება თვითნაკეთ ხელსაწყოსთან
აქტივობა
№3 გამტარები , არაგამტარები- ჯგუფური-5წთ
აქტივობის მიზანი: რამდენად
შეძლებენ განასხვაონ ერთმანეთისგან გამტარი და იზოლატორი.
აქტივობის აღწერა: ჩაწერეთ შესაბამის სვეტში : ყველა
ლითონი, ფაიფური, მჟავას წყალხსნარი, ებონიტი, მინა, რეზინი,მარილის წყალხსნარი,
ნავთი, სუფთა წყალი, ჰაერი, ნიადაგი
ა)
ბ)
მოიყვანეთ გამტარებისა და დიელექტრიკების გამოყენების მაგალითები პრაქტიკაში
აქტივობა
№4( სახელწოდება, ხანგრძლივობა, ორგანიზების ფორმა): ინტეგრირება მათემატიკასთან
- ჯგუფური-10წთ
აქტივობის მიზანი: ნივთიერებების ელექტროგამტარობის მიხედვით დახარისხება , მათი ცხრილის და დიაგრამის სახით
წარმოდგენა.
აქტივობის აღწერა:
ჯგუფებს ურიგდებათ ბარათები №1. ეცნობიან ბარათში წარმოდგენილ ინფორმაციას . გაანალიზების
შემდეგ ურიგდებათ №2 ცხრილის მონაცემები
დაჭრილი სახით. ხდება ცხრილის აღდგენა და დიაგრამის სახით წარმოდგენა ფლიპჩარტზე.
ახდენენ პრეზენტაციას
№1
№2
აქტივობა
№5 ( სახელწოდება, ხანგრძლივობა, ორგანიზების ფორმა): დამუხტული
სფერო -ჯგუფური-3წთ
აქტივობის მიზანი: მუხტის მუდმივობის კანონის დადგენა
აქტივობის აღწერა:
დამუხტული
სფეროები მოთავსებულია ჩაკეტილ სისტემაში. შეავსეთ გამოტოვებული ადგილები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასება
და თვითშეფასება: --3წთ
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი
/საშინაო დავალების, საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
(კლასში მსჯელობა)კრიტერიუმები/
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საშინაო
დავალება
-მითითება
ამოხსენით ამოცანები №№8.11-8.19; 21.11-21.29. საშინაო
ცდა გვ 100 - 2წთ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გასასვლელი
ბილეთი- 3 წთ
მოსწავლეები
ინდივიდუალურად ავსებენ გასასვლელ ბილეთს
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий